Techniki skutecznej sprzedaży
Czy chcesz być znany jako „Ekspert” lub „Guru”? Czy chcesz rozwijać swoją karierę i dochody? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na oba te pytania, musisz zostać „najlepszym wykonawcą” w swoim zawodzie. Niezależnie od tego, czy jesteś teraz Menedżerem, Dyrektorem, Konsultantem, Specjalistą ds. Sprzedaży czy Serwisu, umiejętności sprzedażowe będą jednym z kluczy do Twojego sukcesu. Doświadczenie i wiedza w swojej specjalizacji może sprawić, że będziesz osiągać wyniki powyżej przeciętnej, ale aby być „najlepszym sprzedawcą”, zacznij wdrażać 16 następujących umiejętności sprzedażowych i działań już dziś.
Najlepsi zawodnicy odnoszą sukces, będąc uczciwi, szanując inteligencję klienta i skupiając całą swoją energię na tym, jak zmienić życie klienta. Po zapoznaniu się z poniższymi umiejętnościami sprzedaży i działaniami typu „Najlepsi sprzedawcy” dowiesz się, jak być bardziej skutecznym, wydajnym i odnoszącym sukcesy.
Sprawdzone strategie zwiększające przychód na sprzedaż.
- Większe przychody pochodzą z większych ofert. Oferuj super rozmiary, rabaty ilościowe, rozszerzone umowy, oferty pakietowe itp.
- Wypróbuj małe zachęty „Wczesne kupowanie”, aby zwiększyć zainteresowanie, ale utrzymuj je na niskim poziomie z ograniczeniem czasowym. Chcesz przecież szybko przyciągnąć klientów bez rozwadniania struktury cenowej oferty.
- Trzymaj się mocno wartości, jaką zapewnia Twoja oferta, i trzymaj się pierwotnej ceny. Nie obniżaj cen na swoje oferty, jeśli rzeczywiście zapewniają opisaną wartość.
- Zwiększ przychody ze sprzedaży, udostępniając trzy opcje lub punkty cenowe. Klienci częściej nie wybierają najniższej ceny. Skorzystaj z zestawu trzech opcji, aby przenieść klientów z najniższego do średniego przedziału cenowego. Upewnij się, że każdy zakres jest dobrze zdefiniowany, a różnice wyróżniają się.
- Udana sprzedaż firmie „Dynamicznej, Przedsiębiorczej”. Kupujący w tej organizacji jest skłonny do podejmowania niezależnych decyzji. Skoncentruj się na budowa -niu zaufania do klienta, Twojej oferty i Twojej firmy. Spraw, aby informacje i proces były proste i zrozumiałe.
- Udana sprzedaż firmie „Long Term Visionary”. Skoncentruj się na funkcjach technicznych i zaletach swojej oferty. Wykorzystaj zespół ds. sprzedaży, dopasowując swoich ekspertów w zakresie zarządzania i technicznych do ich ekspertów. Skoncentruj się na kompletnym rozwiązaniu, które odpowiada lub przekracza ich długoterminowe potrzeby biznesowe.
- Udana sprzedaż firmie „biurokratycznej”. Decyzje są zwykle oparte na wcześniejszych preferencjach, zasadach i przepisach. Są to organizacje, którym najtrudniej wcisnąć stopę w drzwi. Poinformuj ich o swojej ofercie, bądź konkurencyjny pod względem cen i pozostań w kontakcie, przedstawiając historie sukcesu klientów. Te firmy uwielbiają podążać za innymi.
- Po dokonaniu przez klienta zakupu zaproponuj specjalną ofertę na model wyższej klasy.
Udowodnienie wymiernych korzyści pomaga klientom podejmować właściwe decyzje.
- Najlepiej mieć jedną ukierunkowaną korzyść, która opisuje „co reprezentujesz”. Umieść tę korzyść na całej swojej korespondencji, wizytówkach, notatkach, listach i wszystkim innym, o czym możesz pomyśleć.
- Zawsze wyjaśniaj, jak i dlaczego możesz osiągnąć opisane korzyści.
- Pokaż korzyści z oferty jako wymierny i namacalny dowód, że oferta działa.
- Korzyści powinny obejmować pozycje „Zapobieganie stratom”. Opisz stratę, jaką poniesie klient, jeśli nie będzie miał Twojej oferty.
- Opisz wartość i korzyści w historii, czyniąc ją tak osobistą, jak to tylko możliwe.
- Przekazuj korzyści, wyjątkowość i wartość w łatwej do zrozumienia prezentacji.
- Znajdź znaczące różnice w swojej ofercie poprzez ciągłe określanie potrzeb klientów.
- Opisz oferowanie korzyści w historii obejmującej osobiste korzyści, uczucia itp.